49: Marek Polic (KROS): Ako sa vyznať vo svete menších aplikácií a ako môžu pomáhať?

Diagnóza Podnikateľ Edita Angyalová
Diagnóza Podnikateľ
49: Marek Polic (KROS): Ako sa vyznať vo svete menších aplikácií a ako môžu pomáhať?
Loading
/

V tejto časti podcastu Diagnóza Podnikateľ sa dozviete:  

  • Ako sa zo zamestnanca stane spolumajiteľ KROS-u.
  • Čo sú to krabicové informačné systémy.
  • Čo to vlastne je ERP.
  • Či je na Slovensku informačných systémov pre biznis veľa.
  • Aké majú podnikatelia ťažkosti pri výbere správneho softvéru.
  • Ako Marek kategorizuje rôzne dostupné softvéry a aplikácie.
  • Kedy je čas aby excel a softvér nahradil informačný systém.
  • Aké výhody poskytujú individuálne aplikácie a all-in-one riešenia.
  • Aký osud čaká desktopové riešenia, keď sa všetko uberá riešeniami v cloude.
  • Čo by mal malý podnikateľ urobiť, keď zistí, že už potrebuje softvér.
  • Kedy je výhodné obstarať si softvér od slovenského a kedy od zahraničného poskytovateľa.
  • Aké vtipné príbehy Marek vytiahol v podcaste pre poslucháčov.
  • Čím vlastne vedia informačné systémy pomôcť podnikateľovi.
  • Kam smeruje trh s firemnými aplikáciami.
  • Či môže softvér v škálovaní pomôcť.
  • V čom Marek čerpá inšpiráciu pre osobný rast.

a mnoho ďalšieho.

Dôležité odkazy z podcastu

S kým je tento podcast a čo v ňom napríklad odznelo?

Hosť, ktorý dnes prijal moje pozvanie, je Marek Polic. Marek je člen predstavenstva a spolumajiteľ spoločnosti KROS. KROS je žilinská softvérová firma, ktorá už viac ako 27 rokov dodáva na Slovensku i v Čechách rôzne softvéry, ktoré, ak podnikáte, ste už zaručene použili, alebo ich aspoň evidujete – sú určené živnostníkom, malým i stredným obchodným spoločnostiam, stavebným firmám, účtovníkom aj mzdárom. Keď som bola v Asseco Solutions, boli sme konkurenti – o to viac som sa na dnešnú diskusiu tešila.

Do podcastu Diagnóza Podnikateľ som Mareka zavolala s cieľom, aby sme spoločnou diskusiou pomohli každému malému a strednému podnikateľovi, ktorý sa snaží vybrať si vhodný softvér pre svoje podnikanie. V debate zdieľame naše skúsenosti a tipy, ako sa vyznať vo svete firemných aplikácií a softvérov, ako si dobre vybrať a dostať z nich maximum. Ale nezabudli sme ani na moju obľúbenú tému rastu a škálovania, a samozrejme ani na Marekov osobný príbeh.

 

Niektoré Marekove výroky z nášho rozhovoru.

  • Častokrát ten zákazník má pocit ´ja niečo potrebujem´. Ale on úplne nevie čo, a tiež úplne nerozumiem, prečo si nedajú tú námahu si dve-tri hoďky naozaj tak uvedomiť, čo vlastne potrebuje. Identifikovať tú potrebu, čo ma vlastne v tej firme páli. Či už z pohľadu negatívneho, že mám problémy, alebo vidím tam nejakú príležitosť, len neviem ako ju uchopiť. Prvé, čo mám určite potrebu, načo to vlastne chcem, čo tým chcem vlastne dosiahnuť. Druhé, čo sme už dnes načrtli, podľa mňa je strašne dôležité sa rozhodnúť. Idem zobrať niečo, čo je krabicové, a ja sa tomu prispôsobím, aj svoju prácu. Alebo ja som hrdý, a môj spôsob je najlepší na svete, a jednoducho potrebujem softvér, ktorý sa prispôsobí mne. To veľmi rýchlo potom máš sito, podľa mňa 60:40. A čo by som ja odporúčal potom, tretie veľmi dôležité, naozaj získať tie odporúčania, tie referencie. Proste neísť na to meno, silu, prax, odbornosť, len podľa reklamy a podľa toho, čo majú tie firmy na stránkach, a čo píšu na sieťach, lebo píšu si to sami 😊. Takže pre mňa je to strašne dôležité, a vždy odporučím – aj keď k nám zákazník príde, a nie je si istý, vravím, však zaklopte tým vašim kamarátom podnikateľom na dvere, čo majú, a proste choďte cez tie odporúčania.

 

  • Ja ešte mám také odporúčania, že keď sa do toho púšťate, dať si strašne pozor na dokonalosť. Veľa tých zákazníkov žiada dokonalosť. Samozrejme, keď žiada, a je ochotný platiť, no tak my ako softvérové firmy na to nejako reagujeme. Len ja mám skúsenosť, že potom na tú dokonalosť doplatia. Jednoducho z toho systému sa stane niečo strašne veľké, niečo zložité, niečo prekombinované. A jednoducho potom to vlastne sa nedá ani použiť.

 

  • Ja by som asi odporúčal, mám taký nejaký predpoklad, že ak niekto ide podnikať, a možno to je blbá domnienka, ale to znamená, že pozná už nejakých podnikateľov okolo seba. Lebo asi by sa do toho tak sám nepustil. Nejaký ten rozhovor, možno nejaký ten mentoring, koučing tam bol. Takže ako sa vyznať – ja by som sa nesnažil niečo sám hľadať, študovať, a sa v tom vyznať, ale proste šiel by som sa spýtať. Ja si myslím, a špeciálne, teraz rok-dva dozadu sme s Martinom Spanom písali knižku o mladých podnikateľoch, a oni sú veľmi zdieľni, veľmi. Ja som presvedčený, že ak chcete začať podnikať, a pôjdete kvázi za cudzím podnikateľom niekde v meste, a viete že je to taký nejaký inšpiratívny človek, mladý, ktorý sa niekde ukazuje, rozpráva, tak bez problémov vám poradí, ako sa v tom vyznať, a čo si vybrať, na čom sa on popálil, a čo mu zasa pomohlo. Takže ja by som sa išiel spýtať.

 

#diagnozapodnikatel #podcast #akopodnikat #akozacatpodnikat #biznis #radyprebiznis #radyprepodnikateľov #editaangyalova #terzos #skalovanie #podnikanie #softvér #ERP #informacnesystemy #aplikacie #cloud #KROS #marekpolic

Scroll to top