34: Tomáš Lodňan (GoodRequest): Čo je skutočný leadership a prečo ho aj vaša firma potrebuje

Diagnóza Podnikateľ Edita Angyalová
Diagnóza Podnikateľ
34: Tomáš Lodňan (GoodRequest): Čo je skutočný leadership a prečo ho aj vaša firma potrebuje
Loading
/

V tejto časti podcastu Diagnóza Podnikateľ sa dozviete:  

  • Prečo sú leadership a budovanie firemnej kultúry v IT, výrobe i v službách kritické
  • Že do 3 rokov skrachuje väčšina firiem, a ďalší breakpoint je pri 10tich rokoch – a ako s tým naložiť
  • Ako sa nestať vo vlastnej firme niekým, na kom všetko závisí, a ako leadership pomôže vám, ako majiteľovi
  • Čo sa od vás ako lídra v dnešnej dobe očakáva
  • Čo je to adaptívny leadership
  • Prečo sa šéfom vlastne vyčíta mikromanažment, hoci často ozaj vedia najviac
  • Ako vo firme rozoznať ľudí, ktorí majú podnikateľské myslenie
  • Do čoho treba pri výchove ďalších lídrov investovať
  • Ako možno vlastnými silami riešiť nedostatok kandidátov na niektoré role
  • Prečo sa v biznise oplatí byť účastný aj aktivít nezameraných na zisk
  • Ktoré chyby by Tomáš už nezopakoval a vy sa z nich môžete bezbolestne poučiť

a mnoho ďalšieho.

Dôležité odkazy z podcastu:

S kým je tento podcast a čo v ňom napríklad odznelo?

leadership

Mojím dnešným hosťom je Tomáš Lodňan. Tomáš už sedem rokov so svojou spoločnosťou GoodRequest podniká v biznise s mobilnými aplikáciami a webovými riešeniami, a viaceré z nich (napr. Bistro.sk, Nehnuteľnosti.sk či Tipsport Ligu) v bežnom živote určite používate aj vy. Zamestnáva viac než 80 ľudí a dotiahol to už aj na americký trh, ale cielene pôsobí v regióne Žiliny. Je zanieteným lídrom, ktorý vo verejnom priestore veľa komunikuje o hodnotách, firemnej kultúre a ľuďoch.

V našom podcaste sme sa rozprávali o o tom, prečo je leadeship dôležitý, ako môže podnikateľom pomôcť k získavaniu ľudí, čo leadership vlastne znamená v prvých a ďalších rokoch podnikania, ako prispeje k firemnej kultúre, a samozrejme, aj o jeho podnikateľskom príbehu.

Aké sú niektoré zaujímavé výroky Tomáša, ktoré v podcaste odzneli?

(1:48) Tá robota nám musí robiť tú reklamu, aby sa zákazníci vracali a aby posúvali náš kontakt ďalej.

(8:20) Už aj pri desiatich ľuďoch sa vám stane to, že hľadáte do firmy talent, a dostanete niekoho, u ktorého vlastne zistíte, že ho nechcete. Čiže už aj pri desiatich ľuďoch si uvedomíte, aké dôležité je dobre nastaviť ten proces, a dobre si definovať aj hodnoty.

(8:57) Pre väčšinu startupov (…) gro nákladov sú mzdy, mzdové náklady, čiže je to dôležité aj z tohto pohľadu – ale keď sa pozrieme na rozvoj firmy, je to kritické.

(9:28) Ono to je vždy o tom, že si musíte rozumieť ľudsky – že sa viete spolu zabaviť, viete spolu ísť na pivo, viete spolu stráviť trebárs aj nejakú dovolenku – to je akože taký veľký cross-check, ktorý vám ukáže, či s tým človekom viete fungovať (aj v biznise).

(15:55) Ako sa hovorí, ak ste najmúdrejší v miestnosti, tak ste v zlej miestnosti 😉, a treba naozaj potom aj ten tím vystavať tak, že hľadať ľudí, ktorí sú k vám ako keby komplementárni, a vás vedia doplniť v tých vašich slabých stránkach.

(24:10) To, čo sa nám v kontexte leadershipu potvrdzuje, že musíte podporovať tie malé tímy, ktoré sú do 10-15 ľudí, a vytvárať im atmosféru a dať ich tomu ich lídrovi support.

(27:27) Netreba byť lídrom, ale treba robiť tú robotu lídra… treba ísť prvý a ukázať,že sa to dá.

(31:10) Mali by ste vlastne chcieť mať mentalitu podnikateľa u každého zamestnanca.

(36:49) Keď si spomeniem na prvé roky, tak som veľmi veľa mikromanažoval, veľmi veľa som mal taký ten typický tik, tú fázu, že všetko som nejakým spôsobom potreboval vidieť a vedieť a do toho vstupovať. Teraz už aj som starší 😊, dúfam, že aj rozumnejší.

(41:21) Povedzme že jeden z desiatich projektov nepôjde hladko – a ten leadership je potom o tom, že musí váš projektový manažér, a aj celý tím vedieť, že čo je vlastne tá vízia, tá hodnota, že tuto sa musíme zladiť.

(57:05) Ja som svoju pozíciu chlapec pre všetko bral ako súčasť toho leadershipu – často treba na tom hľadať pozitíva 😀 – si pamätám, že tie prvé roky som bol špecialista na Ikeu, lebo proste kedykoľvek som šiel z Bratislavy naspäť, tak sme sa tam zastavili.

(1:03:27) Jedna z mojich takých základných chýb bola, že na začiatku podnikania som nemal rád financie, ja som neplánoval finančne.

(1:09:37) Podľa mňa v službách je priestor na inovácie obrovský.

Scroll to top