35: Martin Poliačik (AKM, Zoras): Kritické myslenie pomáha aj v biznise

Diagnóza Podnikateľ Edita Angyalová
Diagnóza Podnikateľ
35: Martin Poliačik (AKM, Zoras): Kritické myslenie pomáha aj v biznise
Loading
/

V tejto časti podcastu Diagnóza Podnikateľ sa dozviete:  

  • Čo vlastne kritické myslenie je, a ako sa mu dá „priučiť“
  • Či a ako kritické myslenie s biznisom súvisí
  • Koľko firiem a ľudí sa už v oblasti kritického myslenia na Slovensku vyškolilo
  • Ako sme na tom na Slovensku s kritickým myslením na školách a medzi podnikateľmi
  • Ako kritickí myslenie pomôže chovať sa počas obchodných stretnutí tak, aby ste dosiahli väčší predaj alebo želaný výsledok
  • Príklady konkrétnych situácií, kedy kritické myslenie bolo alebo nebolo využité a aké to malo biznisové dopady
  • Aký  podstatný leitmotív prepája všetky biznisové projekty Martina a jeho manželky Hany
  • Ako Martin triedi zákazníkov do troch skupín – je to dobrá inšpirácia

a mnoho ďalšieho.

Dôležité odkazy z podcastu:

S kým je tento podcast a čo v ňom napríklad odznelo?

kriticke myslenie

Mojím dnešným hosťom je Martin Poliačik. Martin je pedagóg, politik, filozof a od konca roka 2022 aj zástupca riaditeľky ukrajinskej pobočky Globsecu, no posledných 7 rokov podniká s manželkou tak v oblasti vzdelávania, ako aj v oblasti zdravého spánku. Zatiaľ čo Akadémia kritického myslenia školí a trénuje ľudí aj inštitúcie v oblasti komunikácie, kritického myslenia a verejného vystupovania, v projekte Zoras priniesli Martin a Hana na Slovensko záťažové prikrývky, a zdravému spánku sa venujú celostne – od pohodlia až po jeho psychologickú stránku. Obe firmy kontinuálne rastú a sú v zisku, hoci ide o úplne odlišné biznisy. V podcaste navyše Martin prezradí aj to, že s Hanou majú už aj ďalšiu firmu.

S Martinom sme sa porozprávali o tom, ako kritické myslenie využívať v biznise, a to nielen pri vyjednávaní, a dotkli sme sa nielen oboch spomínaných firiem, ale aj jeho novej pozície v Globsecu a jeho hodnotového sveta.

Aké sú niektoré zaujímavé výroky Martina, ktoré v podcaste odzneli?

(20:35) Už sa nám vykryštalizovali také asi 3 základné typy spoluprác. Ten prvý, to sú takí ochutnávači…

(31:47) Na Slovensku je extrémne nízka dôvera medzi ľuďmi. Čo je ekonomicky, biznisovo a spoločensky obrovská záťaž. Lebo keď si ľudia medzi sebou neveria, tak to znamená veľa peňazí na právnikov, na zmluvy atď….nedôvera v spoločnosti je extrémny náklad, plošný, ktorý sa pretavuje do všetkých jej úrovní.

(36:11) My (Slováci) si dokážeme spraviť identitu z toho, čo nám tu pristane, a ja to považujem nie za slabosť, ale za obrovskú výhodu, a zvlášť to považujem za výhodu v čase, keď všetky vzdelávacie systémy sú tzv. adaptability based, že oni sú zamerané na prispôsobivosť. A v tomto si myslím že Slováci a Slovenky majú naozaj obrovskú výhodu, že my neberieme nič za nejak fixné.

(39:20) Balík, o ktorom vyjednávame, dokážeme zväčšiť. No väčšina ľudí je uviaznutá v paradigme hry s nulovým súčtom.

(40:15) Vyjednávanie je len veľmi málo priamo v momente, keď sa s tým človekom už rozprávaš.

(44:48) Ak človek vstupuje do vyjednávania vždy s tým, že presne vie, čo chce, tak dosiahne iba to, čo môže.

(51:25) Ak je človek nastavený nielen celý čas smerom z hlavy von, tz. čo idem spraviť tam vonku, ale zároveň reflektuje, čo sa deje vo vnútri, tak zrazu si môže identifikovať – ajejej, ja som v nejakom veľmi nezvyčajnom diskomforte, z tohto ja musím vycúvať von.  A buď si spraví krízový plán….alebo sa zdvihne a odíde.

(53:52) 10-15 minút je základný spánkový  nedokončený cyklus, ktorý sa používa napr. pri poobedňajších tzv. cat-napoch* (*krátky spánok počas dňa, pozn. prekladateľa).

(55:65) My sme vysoko iracionálne bytosti s chabými zábleskami racionálneho správania – raz za čas. A je to tak dobre, lebo inak by nás to stálo obrovské množstvo energie.

(1:01:03) Podnikanie vyžaduje nejaké ego. A ono je dôležitým motorom, ale musí slúžiť, nemôže byť vedúcou silou, zvlášť nie v tam mladom podnikateľskom prostredí, ako je na Slovensku.

Scroll to top