43: Kristína Šumichrastová (Ayming): Ako sa dostať k podnikaniu v korporáte.

Diagnóza Podnikateľ Edita Angyalová
Diagnóza Podnikateľ
43: Kristína Šumichrastová (Ayming): Ako sa dostať k podnikaniu v korporáte.
Loading
/

V tejto časti podcastu Diagnóza Podnikateľ sa dozviete:

• Je to v korporáte len zodpovednosť, alebo aj sloboda?
• Ako spojiť túžbu po manažérskej kariére v korporáte a aj po podnikaní.
• Akými pozíciami postupovala Kristína, kým sa stala spolumajiteľkou.
• Či bola spolupráca s Francúzmi v niečom špecifická.
• Čo je superodpočet, ako ho využiť a čo vám prinesie.
• Čo firmám bráni i pomáha v raste.
• Ako sa škáluje biznis.
• Aké tipy a rady dala Kristína k úspechu v manažérskej kariére.
• Ako vznikla slovenská pobočka Ayming.

a mnoho ďalšieho.

Dôležité odkazy z podcastu:

S kým je tento podcast a ktoré tri výroky môjho hosťa ma zaujali?

Hosťom podcastu bola dnes Kristína Šumichrastová. Kristína je spolumajiteľkou a výkonnou riaditeľkou korporátu Ayming na Slovensku a v Českej republike. Ayming sa kedysi volal Alma a pôvodne išlo o len francúzsku spoločnosť venujúcu sa poradenstvu v oblasti daní a financovania inovácií. Kristína s ňou spolupracuje od roku 2008 a práve spôsob, akým sa v roku 2016 dostala k vlastníctvu podielu v českej (a neskôr i slovenskej) pobočke je dôvodom, prečo som ju na zoznam svojich hostí v podcaste Diagnóza Podnikateľ zaradila. Jej cesta môže byť inšpiráciou pre ľudí, ktorí pracujú pre korporát, túžia aj po manažérskej kariére, a aj po podnikaní – a práve to je téma tejto epizódy podcastu Diagnóza Podnikateľ. No povieme si napríklad aj o superodpočte, ktorý môže mnohým malým a stredným podnikateľom, nielen technologickým, ušetriť veľa peňazí potrebných na inovácie.

A tu sú Kristínine výroky, ktoré ma z nášho rozhovoru tentokrát najviac zaujali.

  • Tie firmy, ktoré rastú a napríklad sa im podarilo aj celkom slušne prežiť tú dobu Covidu, tak to boli fakt firmy, ktoré neustále rozmýšľajú nad tým, ako sa môžu a kde sa môžu zlepšiť. Proste čo môžu ponúknuť inak, lepšie, kde sú tie medzery na trhu, prípadne vlastne aj tou expanziou na nové trhy.
  • Firmy, ktoré aj keď sú úspešné, tak nikdy sa neuspokoja s tým, kde zrovna v tú chvíľu sú, a neustále rozmýšľajú dopredu, ako kam ešte by sme mohli a ako by sme mohli a stále rozmýšľajú nad tým, čo zlepšovať v tej firme. Pretože okrem tých výrobkov a služieb môžete samozrejme zlepšovať aj to interné prostredie firmy, zefektívňovať postupy, procesy, zefektívňovať to, akým spôsobom pracujete, akým spôsobom naberáte ľudí do tej firmy.
  • Ja sa snažím o to v prvom rade multiplikovať to, čo funguje. To znamená, že keď máme proste nejaké riešenie, alebo nejaký produkt, alebo nejaký segment, kde vidíme že sa nám biznisovo darí, tak vlastne tam investovať maximum. … Multiplikovať úplne na maximum to, čo viete, že vám ide, kde máte tú najväčšiu pridanú hodnotu.
  • Za úspechom každej firmy stojí predovšetkým tím ľudí, ktorý v nej pracuje. Ja som, myslím si, veľmi na to mala jednak veľké šťastie, ale jednak som si vždy dávala veľmi záležať na tom, koho do tej firmy si vezmem, a nie ani tak z pohľadu nejakých odborných znalostí, ale aj osobnostných, proste osobnostné kvality toho človeka. A keď už som ich tam mala, tak som sa vždy snažila veľmi o to, aby tam boli spokojní a aby tam ostávali.

#diagnozapodnikatel #podcast #akopodnikat #akozacatpodnikat #biznis #radyprebiznis #radyprepodnikateľov #editaangyalova #terzos #skalovanie #podnikanievkorporate #korporat #biznis #manazerajpodnikatel #superodpocet #ayming #kristinasumichrastova

Scroll to top