44: Henrich Lauko (BALÍK PLUS): Globálna stratégia – má zmysel ju riešiť od začiatku?

Diagnóza Podnikateľ
Diagnóza Podnikateľ
44: Henrich Lauko (BALÍK PLUS): Globálna stratégia - má zmysel ju riešiť od začiatku?
Loading
/

V tejto časti podcastu Diagnóza Podnikateľ sa dozviete:  

  • Ako globálna stratégia pomohla rozvoju firmy Balík Plus.
  • Stratégia a vízia – aká je rola majiteľa v ich budovaní.
  • Ako vo firme plánovať a ako dostať víziu do reality.
  • Čo je najdôležitejšie, ak chce firma vyrásť na zahraničné trhy.
  • Ako postaviť biznis model na cudzom aktíve.
  • Aká stratégia pomôže malej firme vyrásť do zahraničia.
  • Čo dalo Henrichovi štúdium v Anglicku.
  • S akým škálovaním má Henrich priame skúsenosti?
  • Ako pomáhajú e-shopom s akvizíciou zákazníkov a s poznateľnosťou značky.
  • Aké rady a tipy dostali malý a stredný podnikatelia.

a mnoho ďalšieho.

Dôležité odkazy z podcastu:

S kým je tento podcast a čo v ňom napríklad odznelo?

Mojím posledným hosťom v tomto roku bol Henrich Lauko. Henrich podniká už od roku 1995, založil postupne viacero firiem a špecializuje sa na priamy marketing a logistiku. V agentúre Balík Plus vytvoril sieť online predajcov s viac ako 2 500 obchodmi v 9 krajinách sveta a využíva ich vlastnú logistiku na ním dodávanú marketingovú službu. V ďalšom projekte KUPLIO, čo je vyhľadávač zľavových kupónov a zliav, bol zas schopný za 8 rokov prilákať už viac ako 1 000 000 používateľov v trinástich krajinách. Aj preto má Henrich skúsenosti s budovaním spoločnosti v rôznych fázach firmy – a to ma viedlo k tomu, že s ním v tomto podcaste rozoberieme, či má význam v podnikaní riešiť globálnu stratégiu hneď od začiatku. Ale samozrejme, ako je v podcaste Diagnóza Podnikateľ už obvyklé, rozoberieme aj jeho osobný a podnikateľský príbeh.

Niektoré Henrichove výroky, ktoré ma z nášho rozhovoru najviac zaujali (ale vás možno zaujme niečo iné 😊):

  • Nie je úplne to najpodstatnejšie, aby človek došiel úplne s nejakou prevratnou bombastickou vecou. V podnikaní je najpodstatnejšie je prísť s niečím, čo ten človek dokáže na danom trhu dostať do praxe, a dostať to k tomu zákazníkovi, aby to on začal používať.

 

  • Ako majiteľ som musel mať proste tú víziu. To je za mňa asi najpodstatnejšie pre ľudí, ktorí chcú podnikať, mať na jednej strane ten produkt, ten nápad, alebo tú službu, ktorú chcú tomu zákazníkovi dať. A mať potom aj tú víziu, kde tá jeho firma by mala byť o 3 roky, o 5 rokov, o 10 rokov. Minimálne tú strednodobú, tých 3 až 5 rokov, by vždy mal ten človek vedieť.

 

  • Toto bola aj moja rola. Áno, vízia na začiatku bola možno trošku iná, ako som povedal, ten rodinný podnik. Ale postupom času, ako človek sledoval ten vývoj v tej spoločnosti, potreboval nejakým spôsobom možno tú víziu ako keby meniť alebo modifikovať.

 

  • Nie všetko sa dá v praxi robiť tak, ako to teória popisuje. Takže vždy by sa človek mal rozhodovať podľa danej situácie a podľa toho, čo v danej situácii tá firma potrebuje, a možno potrebuje naozaj sa venovať skôr iným veciam, ako hovorí teória, lebo tá teória je fajn, ale vo finále môže potom tej firme zabrať strašne veľa času, a ona možno potom zmešká ten vlak jedinečnej príležitosti.

 

#diagnozapodnikatel #podcast #akopodnikat #akozacatpodnikat #biznis #radyprebiznis #radyprepodnikateľov #editaangyalova #terzos #skalovanie #marketing #logistika #podnikanie #vízia #strategia #balikplus #henrichlauko

Scroll to top